Saturday, November 26, 2011

Rindu emak..

Assalamualaikum..

hari ni.. hari Sabtu.. cuaca di bumi Sintok ni pun.. mendung je.. sama mendung macam hati ika.. huhu..

ok.. hari ni ika nak kongsi tentang rasa rindu ika pada seorang insan yang amat penting dalam hidup ika, iaitu rindunya ika pada mak ika... T_T

mak ika pergi ke Tanah Suci Mekah untuk menunaikan haji pada 25 Oktober yang lalu.. ika sempat jumpa mak ika kejap je.. sangat kejap.. masa along nak hantar mak ika ke kompleks Tabung Haji di Kelana Jaya tu, ika menangis sebab ika betul2 risaukan mak ika.. walaupun pakcik dan makcik ada sama tapi ika tetap risau.. risau tentang keselamatan mak, ubat-ubatan mak.. risau tentang semuanya..

ika jarang menangis, jadi bila ika menangis muka ika nampak teruk.. mata akan jadi merah sangat.. ika tak peduli.. ika terlalu sayangkan mak.. ika risau sangat2.. tapi ika sedar.. mak ika seronok.. seronok sebab dapat jadi tetamu agung Allah tahun ni.. tu pun dah cukup untuk bahagiakan ika..

masa nak taip entry ni.. ika tahan air mata dari jatuh.. sungguh, ika terlalu rindukan emak.. setiap hari ika fikir tentang mak.. setiap hari ika mohon pada Allah untuk lindung mak, pakcik dan makcik dari bahaya.. ika mohon agar mak dikurniakan haji mabrur.. ika sentiasa mohon agar mak dapat sempurnakan ibadahnya dan Allah menerima ibadah emak..

entah kenapa, hati ni terlalu sentimental sangat.. ika bukan mahu jadi seperti anak kecil.. cuma.. ika sudah tiada abah lagi di sisi ika.. ika hanya ada emak.. ika pernah rasa kehilangan yang sangat besar.. yang tak mungkin ika dapat ganti dengan apa pun..


ika betul2 rindu pada mak.. tak tau nak cakap..bila ika rindu ika rase nak menangis..

maaf.. ika tak dapat nak teruskan penulisan ni.. maafkan ika..


sekian.

No comments:

Post a Comment