Tuesday, July 26, 2011

Sepi..

Bisikku pada bulan
Kembalikan temanku
Kekasihku, syurgaku... 

Tanpa dia..
Malam menemani ku
Sepi memelukku.. 

Bulan jangan biar siang...
Biar alam ini kelam..
Biar ia sepi seperti ku....







Assalamualaikum, selamat malam.. malam ni, aku di temani puisi dari filem sepi.. bagi sesiapa yg minat filem sepi, mesti tau puisi ni.. terus terang, bagi aku, puisi ni betul2 menyentuh perasaan aku.. sampai aku menangis tengok filem ni.. sangat terasa kesepian yg melanda semua watak2 dalam filem sepi tu..

Buat mereka yg pernah mengalami kehilangan besar, pasti puisi ni memberi sejuta kali makna buat mereka.. dan ia benar, puisi ni memberi makna yg cukup mendalam buat aku.. tentang cinta, kasih sayang, kerinduan yg teramat... rasa sepi.. bukan semua orang suka akan sepi.. sunyi sepi pun orang tak suka.. tapi, kesepian itu sebenarnya mengajar kita akan realiti hidup yg sebenar..

Selamat menghayati.. :)

No comments:

Post a Comment