Wednesday, May 04, 2011

Ape YaNg BerLakU??

maaf, kerana menggunakan kata ganti nama 'aku'..

sekarang ni, aku banyak tengok perkara ni: LELAKI lebih SUKA dan GEMAR, dan mudah TERTARIK pada perempuan CANTIK, umpama perempuan tersebut adalah seperti TEH TARIK buat mereka.. haha. :D 
kenapa jadi macam ni ya? 

ape KURANGNYA perempuan yang KURANG CANTIK? apa kurangnya perempuan yang berkulit GELAP berbanding dengan yang berkulit CERAH? apa kurangnya perempuan yang gigi JONGANG berbanding dengan perempuan yang TAK JONGANG?? aku sendiri pon x faham la. 


.::ni PENGALAMAN TERINDAH aku la:-

kat laman FACEBOOK, aku ada la perhatikan GELAGAT kawan aku ni.. orangnya? boleh la tahan, ada MATA, ada HIDUNG, ada MULUT, ada TELINGA.. cukup sifat, ALHAMDULILLAH.. :).

TAPI!! kat FACEBOOK tu, beliau hanya akan komen pada page gadis yang CANTIK-CANTIK je.. dah lama aku perhatikan GELAGAT beliau (sebab aku ni JENIS yang suka PERHATIKAN gelagat orang).. 


page perempuan yang KURANG CANTIK?? beliau JARANG-JARANG je nak komen.. macam filem p.Ramlee: JARANG-JARANG.. Termasuk la dengan page aku, pun BELIAU jarang-jarang je nak komen. Aku pun TAK TAU kenapa dengan mata beliau.. tapi, kadang-kadang tengok STATUS facebook beliau, aku dapat rasa yang beliau seperti terlalu ingin mempunyai TEMAN WANITA.. haha.. Ape nak jadi ni brader..??

kadang-kadang aku memang GELAK golek-golek sorang-sorang aku, haha.. Aku faham, CINTA tu FITRAH manusia sejagat.. Aku faham, setiap manusia memerlukan PASANGAN HIDUP..tapi brader, cara lu MEMANG buat wa GELAK laa beb.. lu STALKER page perempuan CANTIK-CANTIK, komen banyak2.. bukan lu AKAN dapat pun brader.. haha.. 



tapi, perbuatan KAWAN aku tu.. sedikit sebanyak telah membuatkan aku terfikir; apa KURANGNYA perempuan yang kurang cantik?? Manusia semua sama di sisi ALLAH.. Kenapa berlaku DISKRIMINASI macam ni? kadang-kadang, perempuan yang KURANG CANTIK la punya SIKAP dan PERANGAI yang baik berbanding dengan perempuan yang DAHI LICIN tanpa JERAWAT.. 

Bukan aku menolak golongan-golongan CANTIK ni, tapi aku PERNAH tengok dengan mata sendiri betapa BIADAP nya perangai mereka.. tapi malas la nak cakap banyak, takut akan jadi 1 KUTUKAN pulak.. 

Hey LELAKI kat luar sana... bukan semua yang AWAK nak, awak akan DAPAT tau.. hehe..

1 comment:

  1. betol3.... x semua yang kte nak kte akan dapat.... biar kte x cantik di mata manusia, tapi cantik akhlak pd pandangan Allah....

    ReplyDelete