Tuesday, January 17, 2012

Sempurna?

Assalamualaikum.. jumpa lagi.. :)

hari ni, ika nak kongsi tentang sesuatu..

sempurna.. hmm.. ye, sempurna.. :)

kadang-kadang, ade orang yang fikir, kalau cantik tu.. sempurna.. kalau bijak tu, sempurna.. kalau baik budi, sopan santun tu.. pun sempurna jugak..

tapi pernyataan ni buat ika terfikir balik.. sejauhmanakah cantik itu dapat mewakili kesempurnaan? sejauhmanakah bijak, baik budi dan sopan santun itu membawa kepada kesempurnaan? :)

dalam hal ehwal cinta pulak, kalau tak bergaduh, tak bermasam muka, dan ape2 lah.. orang lain akan kata sempurna hubungan tu.. hehe.. :)

ika penah baca ada 1 syair daripada penyair Arab..

"Engkau tidak sempurna, Aku juga tidak sempurna..
Ketidaksempurnaan mu menjadi pelengkap kepada ketidaksempurnaan ku..
Hingga akhirnya kita menjadi sempurna.."

hebat, kan? :)


kalau sebut tentang sempurna, sampai tahun depan pun tak habis..

tapi bagi ika, tidak ada yang lebih sempurna melainkan Allah jua.. :)





 sekian. sehingga bertemu lagi dengan kisah lain.. :)

2 comments: